Panattoni czwarty raz z rzędu zajęło pierwsze miejsce w rankingu Top Logistics Developers magazynu PropertyEU. W latach 2017-2019 firma dostarczyła ponad 6,31 mln m kw. powierzchni przemysłowej – ponad dwukrotnie więcej od kolejnego miejsca na podium. Plany Panattoni na najbliższe trzy lata są jeszcze bardziej ambitne, a będzie to możliwe dzięki intensyfikacji projektów adresowanych sprzedaży w intrenecie, a także prowadzonej strategii ekspansji dewelopera w Europie.

Panattoni mocno wyprzedza konkurencję. Europejski oddział Panattoni Development Company, czwarty raz z rzędu otrzymał tytuł Top Logistics Developer w rankingu PropertyEU! Co roku magazyn publikuje klasyfikację 10 największych deweloperów, która powstaje w oparciu o ilość dostarczonej na rynek powierzchni. W tegorocznym zestawieniu udział wzięło 14 deweloperów, a badanie obejmowało lata 2017-2019. Panattoni zostało uznane za największego dewelopera w Europie z wynikiem ponad 6,31 mln m kw. zrealizowanej powierzchni w Polsce, w Czechach, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii ponad dwukrotnie wyprzedzając następną pozycję w rankingu. Podobnie jak w zeszłorocznym, w zestawieniu jedną trzecią stanowią projekty adresowane i wybierane przez sektor e-commerce, zaś jedna czwarta to wysoce zaawansowane obiekty produkcyjne.

Będzie więcej. W latach 2020 – 2021 Panattoni zamierza pobić własny rekord zwielokrotniając oddaną w ostatnich trzech latach powierzchnię. Jak komentuje Robert Dobrzycki, Chief Executive Officer Europe, Panattoni: „Ich motorem będą projekty adresowane sprzedaży w intrenecie zarówno w Polsce, w Czechach i na Słowacji, w Niemczech, czy w Wielkiej Brytanii, jak i na otworzonych w ciągu ostatniego półrocza kolejnych dwóch rynkach – w Holandii i Hiszpanii, w której właśnie ogłosiliśmy prace nad pierwszą inwestycją – Panattoni Park Madrid East” i dodaje „W celu realizacji założeń i wykorzystania spektakularnego wzrostu sprzedaży w internecie, Panattoni jest w trakcie powiększania zespołu, który skoncentruje się na e-commerce w całej Europie”.

Tylko w ciągu 15 lat obecności na rynku europejskim, w tej części świata firma zrealizowała projekty o łącznej powierzchni przekraczającej 10 milionów m kw. W ramach Panattoni działa struktura, dedykowana projektom dopasowanym do indywidualnych potrzeb najemców, typu build-to-suit, która specjalizuje się nie tylko w dostarczaniu zaawansowanych obiektów produkcyjnych, ale i w obiektów dedykowanych firmom działającym m.in. w branży e-commerce. Należą do nich zarówno szyte na miarę tzw. big boxy liczące powyżej 210 tys. m kw., w których wykorzystywana jest robotyka i automatyka, jak i powierzchnie magazynowe dostosowane do procesów logistyki e-handlu w ramach własnych parków. Rozwijany przez dewelopera koncept City Logistics Parks jest naturalnym i niezbędnym krokiem dostosowującym rynek obiektów przemysłowych do oczekiwań klientów i ich konsumentów. Wśród nich są takie firmy jak Amazon, DB Schenker, DHL, Fedex, DPD, XPO, Coca Cola, Weber, Whirlpool, Bosch, Volkswagen, czy H&M.

W celu przeczytania raportu, kliknij tutaj>>>