Hasło SHOE STORIES powraca. W tym roku zyskało rozszerzenie GALLERY. Dom Towarowy Braci Jabłkowskich przy Brackiej 25 w Warszawie w środę 7 grudnia zamienił się w nowoczesną galerię sztuki. Wiosenne kolekcje butów Keds, Havaianas, Sperry, Cat, Merrell, Diadora zostały zaprezentowane w niezwykle oryginalny, artystyczny sposób. Za projekt i wykonanie scenografii odpowiadał Michał Zomer.
Ten press day na długo zapadnie wszystkim w pamięci. Kto by pomyślał, że pomysłowo wykorzystane obuwie posłuży do stworzenia artystycznej wizji. Ekspozycja butów z kolekcji na wiosnę i lato 2017 przybrała niecodzienną formułę. Każdej marce dedykowano inny artystyczny obiekt, który nawiązywał do jej charakteru. Tym sposobem powstało 6 wyjątkowych konstrukcji, które w czystej i minimalistycznej przestrzeni Brackiej 25 zaprezentowały się tak dostojnie, jak we wnętrzu galerii sztuki.
Keds to ona i jej świat. Subtelne damskie tenisówki tej marki znalazły dla siebie nieoczywiste miejsce, na dwumetrowej bryle w kształcie właśnie kobiecej głowy. Błękitny kolor rzeźby doskonale pasuje do dostępnych w kolekcji i modnych w nadchodzącym sezonie pasteli.
Wzorzyste japonki i kolorowe espadryle kultowej marki Havaianas zawisły na różowej ramie wśród spektakularnych tropikalnych liści.
Ducha przygody dało się poczuć w przestrzeni żeglarskiej Sperry. Elementy łodzi i drewniane deski nawiązywały do silnego związku marki z wodą oraz jej kultowego modelu Authentic Original, pierwszych w historii butów na łódkę.
Potężną konstrukcję z kubików w kolorystyce marki Cat Footwear widać było z daleka. Instalacja podkreślała solidny i niezawodny charakter produktów sygnowanych logo Caterpillar. Jednocześnie ręcznie zrobione rysunki narzędzi, które znalazły się na bryłach, nawiązywały do pochodzenia marki i rzemieślniczej precyzji z jaką wykonywane są buty Cat Footwear.
Jako, że Merrell to aktywne spędzanie czasu na świeżym powietrzu, górskie wędrówki i miejskie spacery, buty tej marki świetnie wpisały się w artystyczny krajobraz rzeźbionych skalnych i chodnikowych brył ustawionych na lustrzanych podstawach.
Sneakersy z logo Diadora pojawiły się na ogromnym globie pokrytym betonem, ustawionym na miniaturze katedry Santa Maria del Fiore we Florencji. Ta kompozycja miała podkreślić włoskie dziedzictwo tej marki i wysoką jakość jej produktów. Znaczna cześć butów Diadora jest do tej pory ręcznie szyta na Półwyspie Apenińskim.